czwartek, 17 czerwca 2021

5 - O milę

 

ROZDZIAŁ 5

 

O milę

 

 

 

 

Ryn

 

Tej nocy siedziałam skulona w kącie kanapy, ubrana w krótkie spodenki, które uszyłam z dżinsów, które miałam w liceum (więc były super wyblakłe, super miękkie i super fajne). Na wierzchu miałam bardzo za dużą koszulkę z długim rękawem w czarno-białe paski, która była oversize do włożenia na podkoszulkę, spadała z ramion prawie do łokcia (ale rękawy były krótsze, aby to umożliwić).

Miałam zasunięte rolety i włączony kanał kryminalny (by lepiej wystraszyć się tymi wszystkimi cudownie przerażającymi, prawdziwymi kryminalistami, których będę oglądać tej nocy).

Innymi słowy, zadomowiłam się na niesamowity wieczór.

Byłam głodna, więc powinnam pomyśleć o jedzeniu.

Ale nie patrzyłam na telewizor.

Nie otwierałam też Internetu i nie zamawiałam jedzenia.

Miałam kolana przyciśnięte do piersi, stopy w poduszce, telefon przy twarzy, a to, co robiłam, to przewijanie i ponowne odczytywanie dziwnie długiego tekstu, który zebrałam w ciągu jednego dnia z Boone’em.

Teraz masz mój numer.

Zaprogramuj to.

A następnym razem, gdy zostaniesz porwana…

Użyj go.

Przyjęłam.

Jesteś zaprogramowany i mój pierwszy telefon

po moim następnym porwaniu.

Nie śmieszne.

Trochę śmieszne.

Hawk został raz porwany.

Możesz zapytać jego żonę Gwen, jak się czuła, kiedy

dostała SMS-a z jego zdjęciem, jak zwisał z haka.

Jejć!

Tak.

Okej.

Poddaję się.

Porwania nie są śmieszne.

Potrafi być rozsądna.

Staram się nie być. Nie ma zabawy

w byciu rozsądnym.

Wspaniale.

Zwrócę uwagę, najpierw żartowałeś o tym.

Ja byłem poważny.

Jejć! X2.

Co robisz?

Co?

Teraz?

Nie, w 2038 roku, kiedy cyborgi AI przejmą kontrolę

nad Ziemią.

Tak, teraz.

Potrafi być sarkastyczny.

Ta obserwacja nie jest odpowiedzią na

moje pytanie.

Jem lunch z mamą i

rzuca mi złe spojrzenia na pisanie SMS-ów.

Przepraszam, pozwolę ci odejść.

Dzięki. Później.

Boone?

Tak?

Skończyłam lunch z mamą.

Niech zgadnę. Twoja szwagierka była

głównym tematem.

Nigdy się nie pobrali. Tylko żyli w grzechu.

Ale tak. Angelica zdominowała dyskusję.

Powiedziałaś o niej mamie?

Tak.

I?

Jest wkurzona.

Właściwa odpowiedź.

Jest trochę gorsze.

Założę się.

Brian dzwonił wczoraj rano. Wspiera grę

Ang polegającą na odcinaniu mnie

od dzieci.

Kurwa, Rynie.

Tak. Ten czat telefoniczny był naprawdę

nie śmieszny.

Przykro mi. To jest do bani. Ale jeśli się nad tym zastanowisz,

nie było to nieoczekiwane.

Słyszałam. Myślę, że jak jesteś uzależniony od

alkoholu *i*lub* samolubną suką.

Trudno się pozbyć dysfunkcji.

To mnie wkurza.

Zrobione, ale oni to przemyślą, Ryn.

Nie będzie łatwo cię stracić.

Dzięki, Boone.

Są urocze.

Co?

Twoja bratanica i bratanek. Widziałem, jak wchodziłaś

z nimi do szkoły. Są urocze.

Są najlepsi.

Imiona?

Portia i Jethro.

Jethro?

Zamknij się. To powraca.

Mówi kochająca ciotka.

Oczywiście.

Muszę iść. W sklepie.

Dobrze. Później.

I to było to.

Chociaż kiedy to przerwał, głęboko zakopałam swoje rozczarowanie, że nie jestem już zaangażowana w rozmowę z nim.

Połączona z nim.

To nie było tak, że teksty przychodziły szybko i wściekle. Ta wymiana trwała godziny.

Ale jego ostatni był zdecydowanie zamknięciem.

Zastanawiałam się, czy miał plany ze swoją drugą laską i nie chciał, żebym pisała, kiedy jest z nią. Jeśli, powiedzmy, był w sklepie i kupował składniki potrzebne do przygotowania jej kolacji, albo wysłała mu listę, z której ma przygotować dla niego kolację.

Tak, powiedział mi, że zabiera mnie tej nocy.

Ale znowu go dostrzeliłam, więc nie zdziwiło mnie, że zrobił alternatywne plany.

Wyraźnie był gotowy na tę sprawę z przyjaciółmi.

A ja nie byłam.

Ale nie miałam siły woli, żeby mu nie odpowiadać.

I właśnie wtedy nie można było zaprzeczyć, że przewijałam telefon, przeżywając naszą wymianę tekstów, jednocześnie mając nadzieję, że przyjdzie kolejny SMS.

Podskoczyłam tak bardzo, że prawie upuściłam telefon, kiedy rozległo się pukanie do moich drzwi.

Przeciągnęłam się, żeby wygiąć się nad oparciem kanapy i spojrzeć przez drzwi w kierunku moich frontowych drzwi, które miały owal ze szkła, przez który można było zobaczyć długie ciało Boone’a.

„Co do cholery?” – wyszeptałam, serce zaczęło mi bić mocnym rytmem w klatce piersiowej, dłonie miałam dziwne, a moja skóra drżała.

Rozwinęłam się, postawiłam stopy na podłodze i podeszłam do drzwi.

Odblokowałam je, otworzyłam i zostałam zaatakowana jednym i zaraz drugim uderzeniem pyszności, jakim był nie zniekształcony niczym widok Boone’a i zapach smażonego kurczaka.

„Co ty tu …?”

„Powiedziałem, że jemy kolację.” – przerwał mi, by ogłosić - „Więc przyniosłem kolację.”

A potem powlekłam się z powrotem, bo wpadał do środka.

Stałam z jedną ręką na drzwiach, wpatrując się w drzwi do mojego salonu, za którymi zniknął.

„Zamknij to” - jego głos rozkazał, jak sądzę, z sąsiedztwa mojej kuchni.

Zamknęłam drzwi, zaryglowałam je i pobiegłam do kuchni.

Przez przestrzeń zobaczyłam, że rzeczywiście był w kuchni, stojąc przy wystającym blacie, twarzą do jadalni.

Zatrzymałam się po drugiej stronie.

„Uch… Boone…”

„Pieczony kurczak, sałatka makaronowa, sałatka ziemniaczana, sałatka Ambrozja[1] i nie dawaj mi gówna z tego powodu. I tort, ponieważ ktokolwiek wpadł na pomysł, aby położyć lukier na cholernie wielkim torcie, jest święty.”

Wydobywał to wszystko z toreb King Soopers.

A ja przetwarzałam fakt, że Boone lubił sałatkę Ambrozja i ogromne torty z lukrem (i poważnie groził mi największy orgazm, jaki kiedykolwiek miałam, po uzyskaniu tej wiedzy).

Jak zawsze udało mi się opanować tę reakcję, odwróciłam wzrok od stołu dobroci, który rozkładał na moim kontuarze i spojrzałam na niego.

„Boone, ja…” - zaczęłam cicho.

Podniósł głowę i zostałam skonfrontowana z całą tą zielenią, gdy jego oczy chwyciły moje, zamknęłam usta, ale jego otworzył się, by mówić.

„Skończyłem z nią wczoraj.”

Przyłożyłam obie ręce do blatu.

„Jesteś tylko ty” - zakończył.

Tylko ja.

O mój Boże.

O mój Boże!

„Boone” - szepnęłam.

„Mała, pragnę cię” - odszepnął - „A jeśli ten tort cię nie wygra, znajdę coś, co zrobi. Więc zburz mur, Ryn, chcę wejść, wchodzę i zobaczymy, dokąd to się potoczy.”

„Lubiłeś ją? - zapytałam.

Jego twarz trochę stwardniała - „Nie brałem jej pod uwagę.”

„Tak, jeśli w końcu poczujesz, że zrezygnowałeś z czegoś, a chciałeś tego nie robić”.

„Mała, gdyby była kimś dla mnie, bylibyśmy na wyłączność. I to może brzmieć dla ciebie szorstko, ale tak nie było. Nie znasz mnie, więc powiem, że nie jestem facetem, który zdmuchnie kobiece uczucia gównem w stylu znała wynik. Oboje to robiliśmy. Powiedziała ​​na naszej drugiej randce, że nie szuka niczego poważnego. Właśnie źle się rozstała. Uprzyjemniała sobie powrót. I nie dała żadnego znaku, że ze mną dokądkolwiek zmierza, łącznie z tym, kiedy z nią zerwałem. Pocałowała mnie tylko w policzek i powiedziała, że ​​jeśli kiedykolwiek będę chciał coś, mam jej numer.”

Podejrzewałam, że moja twarz stwardniała na to, czy coś, bo mówił dalej.

„Tak się nie stanie, Ryn. To był jej sposób na powiedzenie, że używała mnie wystarczająco, by mnie znowu mieć, ale teraz, kiedy tego nie zrobi, nie ma żadnej urazy.”

„Boone, waham się, czy podzielić się tym z tobą, ale zakładam, że masz lustro, a jeśli nie, w swoim życiu przechodziłeś obok jakiegoś, więc musisz wiedzieć, że nie jest trudno na ciebie patrzeć.”

Ten komentarz sprawił, że jego oczy zamigotały.

Ten facet.

Wszystko w nim było cholernie gorące.

Nawet jego oczy migoczą.

Zignorowałam to (lub próbowałam, powiem tylko, że przeszłam) i kontynuowałam.

„Chociaż nie jesteś kobietą, więc pozwól, że podzielę się z tobą tym, jak kobieta myśli o zerwaniu z facetem takim jak ty. Ona jest albo A…” - podniosłam rękę i złapałam mały palec - „…obecnie jest przed tym domem, ponieważ cię prześladuje, a kiedy wyjdziesz, włamie się i spróbuje mnie zamordować, albo B…” - chwyciłam mój palec serdeczny - „…pracuje nad swoim czwartym tortem z wielką dupą, z każdym kęsem nasiąkniętym łzami.”

Boone zaczął chichotać.

Po prostu wpatrywałam się w niego uważnie i uniosłam brwi.

Przestał się śmiać, ale wciąż się uśmiechał, kiedy mówił - „Ryn, szczerze wobec Boga, ona jest dobra. I znowu, żeby nie być szorstkim, ale jeśli nie jest i skłamała, że ​​nie chce niczego poważnego lub powstrzymuje mnie od rosnących uczuć, to nie jestem pewien, czy to mój problem. Ale mimo to lubię myśleć, że potrafię przyciągnąć ludzi, a ona po prostu nie lubiła mnie aż tak, co, biorąc pod uwagę, że ja lubię ciebie, zadziałało dla mnie.”

„Wydaje się dość niezwykłą kobietą.”

„Nie tylko mężczyźni potrafią oderwać się od emocji, aby znaleźć kogoś, z kim mogliby spędzić czas i kto by dał im orgazm.”

Cóż, to była prawda.

„Czy byłeś jej Domem?”

Jego wyraz twarzy złagodniał, w jego oczach pojawiła się fascynująca mieszanka czułości i wyrzutu, i powiedział łagodnie - „Nie pytaj o takie gówno.”

Co oznaczało, że był.

Spojrzałam na swoje ręce.

„Ty nie jesteś dziewicą, ja nie jestem prawiczkiem” - powiedział, a moja głowa wróciła do góry - „Ty grałaś, ja grałem. Mogę zagwarantować, że nie grałaś tak, jak ja, ale nie będę pytał o nikogo, kto cię miał, chyba że zrobili coś, co ci się nie podobało, a czego będę musiał unikać.”

Ciekawość, jak to zwykle bywa, wzięła górę nad mną.

„Nie grałam tak, jak ty grałeś?” - zapytałam.

Potrząsnął głową - „Po pierwsze, kiedy tam dotrzemy, a zabiorę nas tam po tym, jak się lepiej poznamy, kochanie, nie wcześniej, ale na początku jesteśmy wanilią. Chcę, żebyśmy to mieli, aby zbudować to, co mamy, a także zapoznać się ze swoimi ciałami, zanim tam pojedziemy. I powiem tylko, że lubię wanilię, o ile jest kreatywna, więc zawsze jest na stole. Ale będziemy to mieć na początku, ponieważ będę musiał również odkryć twoje czułe punkty, abym mógł je wykorzystać, gdy nadejdzie czas.”

Pewien punkt był gorący ze względu na sposób, w jaki mówił.

„Poza tym” - przesunął się, by zacząć otwierać i zamykać szafki - „…mógłbym ci kazać nosić obrożę, kiedy będę miał ochotę zobaczyć, jak nosisz znak mojej własności, ale nie dokopuję się do głębokiego końca sceny.”

Można by pomyśleć, że to dziwne, ta głębia wymiany myśli o współżyciu seksualnym w tym momencie.

Ale to było naturalne.

To było normalne.

To wyczuwanie siebie, Dom i sub.

Bez szczegółów, czego się spodziewać, by czerpało się radość.

Ale dzielenie się praktykami, tym, co będzie, co się wydarzy, czego należy unikać, co można zbadać, i cementowanie zrozumienia twardych granic było niezbędne, zanim pojawiło się coś bardziej zaangażowanego.

To powiedziawszy, trudno mi było nadążyć, gdy mówił o wykorzystaniu gorących punktów i obronie mnie.

„Co uważasz za głęboki koniec sceny?” - zapytałam.

Wyszedł z szafki z talerzami, postawił je i zaczął otwierać i zamykać szuflady.

„Odgrywanie ról. Bo będziemy grać. Będzie wiązanie i będzie lanie, zarobisz na to. Ale żadnych batów ani takiego gówna. Nie lubię zadawać bólu. Zabawki będą wspólnie uzgadniane, dopóki nie zrozumiesz tego, co ja lubię, ja dowiem się, co ty lubisz, a wtedy mogą być jakieś niespodzianki.”

Położył sztućce na talerzach i spojrzał prosto na mnie.

„Przeważnie, Kathryn, mówię ci, co masz robić, a ty to robisz, albo związuję cię i bawię się z tobą, dopóki nie będę gotów pozwolić ci dojść. Jeśli potrzebujesz głębiej, lubię cię. Chcę ciebie. Nadal chcę zobaczyć, gdzie to może pójść. Ale teraz mogę ci powiedzieć, że to mnie nie zniechęci. Więc będziesz musiała się nad tym mocno zastanowić, kochanie.”

„Ja…” - przełknęłam - „…nie potrzebuję nic głębszego niż to.”

Oparł się w dłoniach o mój blat i powiedział łagodnie - „Wiesz o tym, żeby nie ukrywać gówna, tak?”

Przytaknęłam.

„Muszę tylko odpuścić, Boone. Nie do mnie należy mówić, co robisz, jak wiesz, ale nie lubię bólu ani upokorzenia, i tylko raz zostałam wychłostana przez Złego Doma, a powiedziałam się, że była to twarda granica.”

„Kovack” - burknął, nie wymieniając już faktów w celu sortowania rzeczy, które dla ludzi, którzy nas nie lubią, prawdopodobnie są szalone i sprośne.

Ale dla ludzi takich jak my było to zasadnicze.

„Powiedziałam o nim wielu znajomym, których znam z gier. Nie wiem, czy znajduje partnerów do zabawy, ale ma reputację, a wiesz, że dbamy o własną.”

„To nie wystarczy, ponieważ znajduje partnerów do zabawy, którzy mogą nie być w tym życiu, więc może znaleźć jakąś waniliową laskę, która nie ma pojęcia, co ją uderzy, a to oznacza, że naprawdę potrzebuje lekcji dokładnie dlaczego to nie jest w porządku. I naprawdę to nie było w porządku, kiedy ci to zrobił.”

Nie mogłam się z tym spierać, więc tego nie zrobiłam.

Boone zauważył, że tego nie zrobię, dlatego zapytał - „Będziemy jeść?”

Przytaknęłam.

Jego wyraz twarzy znów się zmienił, stał się poszukujący i…

Boże.

Słodki.

„Zrobimy to?” - zapytał delikatnie.

„Wydaje się, że nie dogadujemy się zbyt dobrze” - zauważyłam nerwowo.

„Nie bardzo się staraliśmy” - zauważył.

Kiedy nic nie powiedziałam, Boone zadał pytanie.

„Jesteś przestraszona?”

Przerażona.

„Kiedy nie jesteś apodyktyczny, inwazyjny i nie wtykasz nosa w sprawy, które nie są twoją sprawą, wydajesz się całkiem niesamowity.”

Uśmiechnął się małym uśmiechem, który czułam w mojej łechtaczce i poprawił mnie.

„Sprawy, które nie były jeszcze moją sprawą, ale miały być.”

„Mm” - wymamrotałam.

„Ryn, wpuść mnie” - nalegał.

Spojrzałam na tort w plastikowym pojemniku.

Miał duże kule jasnych, lukrowych balonów i grubą lamówkę obramowania, tę samą grubą lamówkę, a której układały się słowa, a cały lukier ozdobiony był cukierkowym konfetti.

„Ryn, patrz na mnie.”

Podniosłam na niego wzrok.

„Nie jestem twoim tatą ani twoim bratem. I nie jestem tymi facetami, którzy traktowali cię jak gówno. Zdecydowanie nie jestem tym Domem, który zdradził twoje zaufanie. Ale ja też nie jestem idealny i mam swoje duchy. Nie potrafię przepowiedzieć przyszłości, ale obiecuję ci właśnie tutaj, święty pakt nad wielkim tortem, że zrobię wszystko, co w mojej mocy, by cię nie skrzywdzić. Nie przypadkowo. Nie z zaniedbania. Będziemy się komunikować i trzymać nawzajem swój puls. Nie sądzę, że mądrze jest mówić o końcu, zanim jeszcze zaczniemy, ale wyczuwam, że tego potrzebujesz. Więc ci to dam. Jeśli nam się nie uda, mała, po prostu tak powinno być, nawet jeśli będzie ból. Po prostu nie jestem dla ciebie, albo ty nie dla mnie. Ale to też nie będzie niespodzianką. Rozumiesz mnie?”

„Święty pakt nad wielkim tortem to wielka sprawa, Boone” – zażartowałam, ale straciło to trochę na bezczelności w sposobie, w jaki drżały słowa.

Ale Boone nie miał ochoty na żarty.

Wiedziałam o tym, kiedy powiedział stanowczo - „Tak, Ryn, to prawda.”

Okej, był poważny.

No dobra, bardzo mnie do niego ciągnęło i nawet nie znając go dobrze, wiedziałam, że go lubię.

Nawet apodyktyczne, inwazyjne części, bo może uda mi się wrzucić trochę pieniędzy na remont tego domu, jeśli nie płaciłabym za masaże Angeliki.

I dał mi to.

„Czy możemy zwolnić?” - zapytałam.

„Nie przyjąłbym tego w żaden inny sposób.”

Wzięłam drżący oddech.

Potem powiedziałam - „Lubię białe mięso.”

Jego uśmiech był…

To było…

Boże.

O wiele lepsze niż duży tort z lukrem.

„Kochanie, udo jest tam, gdzie jest.”

Zrobiłam minę choć nie umknęło mi to, gdybym zrobiła coś, czego nigdy w życiu nie robiłam i upiekła dla nas kurczaka (choć mogłabym go kupić), nie musiałabym walczyć o białe mięso.

To już działało.

Co przeraziło mnie jeszcze bardziej.

Rozerwał torbę z kurczakiem i powiedział - „Wkop się”.

Oboje wkopaliśmy się.

Dał mi gówno, że nie mam piwa.

Dałam mu gówno na temat tego, że nie byłam jasnowidzem w jego napojowych smakach ani jego planach zaatakowania mojej prawdziwej nocy zbrodni, a następnie podzieliłam się, że piłam dżin w koktajlach, zwykle wino, cydr, kiedy czułam się luzacko (czyli zwyczajnie, i kiedy użyłam tego słowa, Boone zachichotał) i tequilę, kiedy chciałam hardcore.

Podzielił się - „Piję piwo… i piwo”.

Zaczęłam się śmiać, a potem musiałam ciężej pracować nad utrzymaniem równowagi z talerzem, ponieważ jego ramię zaczepiło wzdłuż mojego brzucha, mój bok był przyciśnięty do jego przodu, a jego usta do mojej skroni, zanim dotknęły mojego ucha, a on powiedział - „Widzisz, to już działa świetnie.”

Odwróciłam głowę, złapałam jego wzrok i tak bardzo chciałam go pocałować, że swędziało mnie całe ciało.

Wszystko, o czym mogłam pomyśleć, żeby powiedzieć, to - „Tak”.

Uśmiechnął się do mnie ciepłymi oczami, słodkim wyrazem twarzy, zanim uścisnął mnie i puścił.

Byliśmy w moim salonie, przed telewizorem, Boone w drugim rogu kanapy, zgięty, z nogami wyciągniętymi przed nim, skrzyżowanymi w kostkach. Byłam z powrotem w swoim kącie, z kolanami do góry, talerzem wciśniętym między uda i klatkę piersiową, jego „piwo… i piwo”, słodkie słowa w moim uchu i ściskanie się skończyły, i świrowałam.

Nigdy tak naprawdę nie denerwowałam się przy facetach.

Mój tata mnie tego nauczył, ale nie w dobry sposób.

Zostawił moją matkę, która była niesamowita, mojego brata i mnie, którzy też byliśmy niesamowici, i po tym, jak przez lata miotał mnie emocjonalnie przez to i inne gówno, które ciągnął, doszłam do wniosku, że każdy, kto wejdzie w moje życie, może wziąć mnie taką, jak byłam, lub jak mój tata, mogli odejść.

To nie było to.

To był ktoś, kogo chciałam lepiej poznać.

To był ktoś, kogo chciałam lubić.

To było coś, co chciałam wypracować.

„Co to do diabła jest?” – spytał Boone, a ja spojrzałam na niego, odrywając chrupiącą skórkę z piersi kurczaka.

„Słucham?”

„W TV.”

Odwróciłam się do telewizora - „Sobotnia noc przed telewizyjną nirwaną. Maraton Spraw, Które Mnie Prześladują.

Wpatrywał się w telewizor.

Wpatrywałam się w jego profil, nie wiedząc, na której części profilu się skupić, na jego szczęce czy kości policzkowej.

Spojrzał na mnie - „Kochanie, telewizyjna nirwana to mecz Rockies w sobotnią noc.”

„Możemy przejść na baseball…” - zaproponowałam - „Jeśli chcesz mnie wepchnąć w katatonię za dziesięć minut.”

Uśmiechnął się do mnie i zapytał - „Więc jesteś zajęta prawdziwą zbrodnią?”

„Tak” - powiedziałam, wkładając chrupiącą skórkę do ust.

Boone patrzył, jak to robię, i znów się uśmiechnął, zanim sięgnął do mojego poobijanego stolika do kawy, złapał pilota, wycelował w telewizor i wcisnął pauzę.

Rzucił pilota na siedzenie między nas i skręcił dalej w moją stronę.

Wziął widelec sałatki z makaronem, zanim drażnił się - „Ten pokój mógłby być ciemniejszy.”

No dobrze.

To był lepszy-czas, żeby-cię-poznać.

Fantastycznie.

Ponieważ nagle doznałam wyjątkowego i niezbyt zabawnego uczucia, które, jak miałam nadzieję, było interesujące.

Zastanowiłam się, co mówi o mnie mój salon.

Moja kanapa była ciemnofioletowa. Fotel był ceglastoczerwony. Ściany były w kolorze głębokim pomarańczowo-czerwonym. Dywan na podłodze był fałszywy perski z ciemnoniebieskim tłem i wzorami w kolorach czerwonym, pomarańczowym, różowym i brzoskwiniowym.

A moje rolety z ciemnego drewna były zamknięte.

„Lubię ciemność” - mruknęłam.

„Mm” - zanucił i włożył do ust sałatkę, która była tak daleka od prawdziwego znaczenia sałatki, że była trochę zabawna.

Po przełknięciu powiedział - „Wiesz, ile masz roślin? A może zgubiłaś się po liczbie trzy tysiące?”

Walczyłam z uśmiechem, kiedy odpowiedziałam - „Evie mówi, że niszczą Amazonkę, a to niszczenie wyczerpuje światowy tlen, więc robię wszystko, aby dotlenić Denver.”

„Zobowiązany, mała, już oddycham łatwiej” - wymamrotał i wrzucił do ust więcej makaronu.

„Czy możesz mi powiedzieć, jak to jest, że nasz posiłek jest przesiąknięty majonezem, tłuszczem i piankami, a ty masz ujemną tkankę tłuszczową?”

Przeżuł, przełknął i odpowiedział - „Ciężko pracuję. Ciężko ćwiczę. I mocno się pieprzę. Kalorie nie stanowią dla mnie problemu”.

Zmrużyłam na niego oczy i oznajmiłam - „Wiesz, jeśli mamy działać wolno, będziesz musiał nie być taki gorący.”

Wyglądał na gotowego rozpłynięcia się w śmiechu, co wyglądało na nim dobrze (jak wszystko, uch!) - „Jak mam to zrobić?”

„Nie mówić o mocnym pieprzeniu, byłby to początek.”

„Rynnie, mała, musisz wiedzieć, że opóźniona gratyfikacja jest najlepsza.”

Poważnie?

Wskazałam na niego piersią z kurczaka przez kanapę - „To! Przestań to robić!”

Zaczął chichotać.

Przewróciłam oczami i skupiłam się na jedzeniu.

„Chcesz porozmawiać o swoim bracie?” - zapytał.

Rany, to było miłe.

Nadal.

„Nie, dzisiaj nie wydarzyło się nic strasznego, ale koniec jest zaskakująco obiecujący, więc nie chcę tego zepsuć”.

„W porządku, kochanie” - mruknął.

„Masz brata?” - zapytałam.

„Tak. Dwóch.”

„Siostrę?”

Potrząsnął głową.

„Jesteś najstarszy? Najmłodszy?” - ciągnęłam to.

„Środkowy.”

„Zespół średniego dziecka?”

„Nie.” - potrząsnął głową - „Tata nazwał mnie Bobby.”

Nie zrozumiałam tego.

„Nazwał cię Bobby?”

„Tak.”

„Dlaczego?”

„Powiedział, że jestem jak Bobby Kennedy, równie dobry lub lepszy niż ci, którzy pojawili się przed lub po.”

Łał.

Pogrubienie.

A może niefajne.

„Założę się, że twoi bracia to uwielbiali” - wymamrotałam.

„Tacie chodziło o rywalizację. Cały czas robił takie gówno, żeby nas wkurzyć, żebyśmy się nawzajem polepszali, żeby się poprawić.”

Nie byłam pewna, czy to zdrowe, chociaż obserwując, jak Boone o tym opowiada, nie wydawał się spięty.

„Byłem mózgiem” - ciągnął - „Późny rozkwit. Szybki wzrost nastąpił, gdy byłem w drugiej klasie liceum, co było do bani. A potem cały czas byłem chuderlawy. W sporcie zawsze byłem gówniany. Zarówno Cassidy, jak i Larson byli silni, twardzi, wysocy od najmłodszych lat i po prostu stali się wyżsi. Dobrzy w sportach. Byli też sprytni, chociaż nie lubili tego typu rzeczy, więc się nie przykładali. Ale rzeczy, w których byli dobrzy, to rzeczy, które inne dzieci uważały za fajne, więc mój tata próbował sprawić, żebym czuł się mniej przegrany, robiąc takie rzeczy, jak nazywanie mnie Bobby. Cass i Lars tego nie potrzebowali. Wszyscy myśleli, że są niesamowici.”

Łał znowu.

To było w pewnym sensie piękne.

„Więc jak stałeś się tym, kim jesteś dzisiaj?” – zapytałam cicho.

„Kiedy zacząłem rosnąć, Cass wziął mnie pod swoje skrzydła, nauczył mnie, jak ćwiczyć, podnosić, korzystać z maszyn do ćwiczeń, pomógł mi się wypełnić. A Lars i ja dużo graliśmy w koszykówkę.”

„Więc masz zwartą rodzinę.”

„Wszyscy są nadal w Pensylwanii, z wyjątkiem Larsa, który mieszka w Idaho. Ale tak. Mam trzydzieści trzy lata, a Boże Narodzenie i Święto Dziękczynienia są nadal święte. Gdybym nie zaciągnął tyłka do domu na nie, mama by mnie wyrzekła.”

„To brzmi słodko” - powiedziałam.

Spojrzał mi w oczy - „Tak jest.”

Wróciłam do jedzenia, szczęśliwa, że to miał, zastanawiając się, jak by to było.

„Nie każdy może mieć Ozziego i Harriet” - powiedział łagodnie.

Zwróciłam na niego uwagę - „Brzmi jakbyś ty miał.”

„Miałem. Moi rodzice czasami się kłócili, słyszeliśmy ich. Ale przezwyciężali to, czasami to trochę potrwało, ale tak się było. Nie było wspaniale być chudym bratem Sadlera. Ale mama i tata, a nawet Cass i Lars wykorzystywali moje mocne strony w domu, więc miałem solidne podstawy, by nie odpaść. Wiem, że miałem szczęście, mam szczęście. Słyszałem gówno. Widziałem gówno. Gówno, którego nigdy nie miałem w domu lub gówno, przed którym chronili mnie moi rodzice. Liczę te błogosławieństwa, Ryn. Ale to nie czyni kogoś, kto nie ma tego wszystkiego gorszym.”

„Chyba jestem trochę zazdrosna.”

„Tylko zostałaś oślepiona przez jakiś brzydkie. Jest surowe. Jestem pewien, że było dobrze.”

Można tak powiedzieć o byciu zaślepioną.

To się powtarza, odkąd skończyłam sześć lat.

Zgarnęłam sałatkę ziemniaczaną.

Żułam to, gdy Boone zapytał dziwnym głosem o niskiej barwie, której nie rozumiałam - „Nie było nic dobrego?”

Spojrzałam na niego i natychmiast zrozumiałam tę barwę.

Wydawał się być w tym sensie zaintrygowany, że gdyby to we mnie pękło, byłby wkurzony.

Przełknęłam sałatkę i powiedziałam mu - „Moja mama jest niesamowita. Jest zabawna, silna i opiekuńcza. Myślę, że naprawdę ją polubisz.”

„Więc jest taka jak ty.”

To była najmilsza rzecz, jaką ktokolwiek mógł mi powiedzieć.

„Mam nadzieję.”

Położył widelec na talerzu, pochylił się, wyciągnął rękę i owinął go wokół mojej kostki.

Następnie wyprostował moją nogę, kładąc piętę na swoim udzie, powtórzył to z drugą stopą i w tym czasie uratowałam swój talerz, aby nie spadł mi z kolan.

Dopiero wtedy usiadł z moimi stopami na kolanach i wrócił do jedzenia.

Ale zrobił to, mówiąc - „Nie będziemy robić nic ciężkiego. Chcesz oglądać telewizję?”

„Możemy przejrzeć film”.

„Mogę być prześladowany przez sprawę.”

Uśmiechnęłam się do niego.

Jego oczy zabłysły na mnie, po czym sięgnął pod moją łydkę po pilota i skierował go na telewizor.

Kiedyś lubiłam randki. Oczekiwanie. Wystrój się. Wybierz się gdzieś, gdzie jest zabawa lub na dobre jedzenie.

Po tym, jak dwa razy mocno się poparzyłam, zacząłem uważać to za nudne.

Po prostu chciał się przespać.

W połowie randki chciałam po prostu wrócić do domu.

Tak więc we wszystkich moich wyobrażeniach na temat Boone’a nie brałam pod uwagę, jak wyglądałaby z nim pierwsza randka.

Ale naprawdę smaczne jedzenie, które nie było dla nas dobre, zjedzone na mojej kanapie z nogami na jego kolanach podczas oglądania kanału kryminalnego, nie byłoby brane pod uwagę.

Jak dotąd była to najlepsza randka, jaką kiedykolwiek miałam.

Wyprzedziła inne o milę.

 


 



[1] Ambrozja to amerykańska odmiana sałatek owocowych.

8 komentarzy: